Thursday, August 11, 2011

Mud & Water Brings Wealth

The weather has been so unkind these days. Over here in Kuala Lumpur, it has been pouring heavily almost twice a day, flooding so many highways, streets and corners. This is the best time to sleep longer at home or stay indoors at office.

Goodness No! Being the right hand man, my tyrant boss naturally assigned me a tedious duty that sent me outdoors everyday like his miserable slave. I call him tyrant as he behaves like one. Have you seen any boss who speaks real 'kao' vulgar Cantonese words during the management meetings? Yes, my boss does! Everyone's mothers' and ancestors' private parts will be quoted & verbally molested, making his speech so flowery vulgar! Adoi!
Anyways, I often giggled instead as the meetings were never boring especially when the senior managers often clashed swords verbally and hurled abuses at each other in my boss' presence. That is so typical China Pek style of factory.


Everyday my mobile would be bombarded with calls from potential buyers. They would speak to me in English, Malay, Cantonese, Mandarin and Hokkien dialects. Goodness, those who know me personally would be laughing their asses off! I am a real 'Banana Man' whose speaking ability is better in English and Thai language than any spoken Chinese, not to mention Mandarin!

The photo above shows the huge piece of Star Fruit's orchard land which my boss will be building boutique factories! He hung over 20 banners all over Cheras and my mobile seems to be the hottest favourite number for the businessmen to call. They are so hardworking and could start calling me from 7.00am each day!!! That means they were on the streets to start their working day at sunrise while I was still SNORING asleep!

Whenever they expressed interest, I had to drive to the highest peak in Balakong to show them the site! The interested buyers were so determined that they would happily meet up in the rain, holding umbrellas! Crazy nia boh! My poor car, shoes and pants would be stained & soaked in murky tea water and thick mud! My poor leather shoes! Maybe I should ask boss to buy me new pair of Ferragamo or Jimmy Choo's shoes! Damn him!



This perspective design below is the limited 17 units of boutique factories that is selling like hot cakes in 1 week. It costs RM2.8 million upwards and the ah pek businessmen whom I met gave a me multiple shocks with the CA$H and wealth they have! I am sure our country's economy is still booming! No???






Hey, I am not selling factories in my blogs okay! I am not getting commission either! Just for illustration purposes only.




45 comments:

  1. Arumugam, Thambee thought you are coming back with all those fengshui post again!! haha, mud and water brings wealth?? we got a lot back in our slum in motherland don't we?? :D

    ReplyDelete
  2. Arumugam's boss really a tyrant!! Thambee want to laugh imagining all those body parts of the ancestors came into the meeting!! hahaha.. no wonder Arumugam so used to type in all the body parts in whatsapp to scold Thambee :D

    ReplyDelete
  3. Thambee want to laugh at Arumugam's Ferragamo!! Thambee just looked at the photos and really thought that layer of thick mud is the actual sole for the shoes!! haha, maybe Arumugam wanna show that photo to Ferragamo so that he is inspired to design such shoes~~ :D

    ReplyDelete
  4. and when Arumugam wears the new Ferragamo "Water and Mud" shoes to date Letchumi, sure Letchumi will become more head over heels with Arumugam!! and oh, Thambee thinks that pair of shoes sure match the white dothy very much!!

    ReplyDelete
  5. Arumugam is the operator for company?? everyone calls Arumugam for all matters no matter sesame or elephant?? wow, Thambee guess since Arumugam non stop talking over the phone, no need to get 3G to surf net lah, cos Arumugam also no time for that~~ :D

    ReplyDelete
  6. I thought it was some fengshui post haha! Only to see it is not =3

    ReplyDelete
  7. so Arumugam always go to those muddy places?? sure got lots of commission if can sell a unit of the boutique factory.. BTW, what is boutique factory?? very nicely decorated for small business manufacturing FMCG??

    ReplyDelete
  8. Waaaa your boss never buy you yellow boots for your site visit meh?

    ReplyDelete
  9. Arumugam must work hard to sell more units, so that Arumugam can get enough commission to setup Arumugam, Thambee & Sons Pte Ltd wokay?? Dei~~

    ReplyDelete
  10. got rain all the time mer? I went back to KL for 4 days was hot like hell!

    ReplyDelete
  11. Not like I have been to hell before... but I am sure it is hot! Even sitting in the living room of the comfort of my house in KL, I would be sweating like as though I just got out of the swimming pool! Only diff, I was not wearing a swimsuit o.o

    ReplyDelete
  12. Goodness! The shoes bottom covered in mud! So thick layer of mud! Eeeeee!

    ReplyDelete
  13. Yea what is boutique factory? Englithen us :D.

    ReplyDelete
  14. hmm .. maybe i shod try search ur number at Cheras huh? lol ;p then can prank u a bit...lol ;p

    ReplyDelete
  15. If you ever need a hand to smack your tyrant boss's head, just give me a call. I'll gladly help ya... :p

    ReplyDelete
  16. I have to say you are in the right industry. Property that is. LOL

    ReplyDelete
  17. selling property a ?? must be very rich ~ =D

    ReplyDelete
  18. yor... wear boots la... like that of Phua Chu Kang. :D

    ReplyDelete
  19. i'm imagine you are wearing like Mr. Phua in Spore... Hey let's have halloween party and you wear like Mr. Phua. Best In KL, Sri Petaling and some say Cheras.

    Hey next time if got nice property let me know eh~ I want to invest. Can get developers' price and discount eh~

    ReplyDelete
  20. i'm just wondering why those bosses like to swear with vulgar words..

    ReplyDelete
  21. Sorry to hear about all of your rain/mud over there. We have had a very hot summer with moderate rain this year. Right now though, it is cooler here --and I LOVE it. I am one who does not enjoy HOT weather.
    Betsy

    ReplyDelete
  22. hey your job sounds really interesting. Got opening for humble me? I like those job that can go out and about, rather than being stuck in an office for too long.

    ReplyDelete
  23. Mai pian rai get a pair of PCK yellow boots hehe.

    ReplyDelete
  24. All sales direct to you and no brokers involved and you dont a single sen comm? Guess bonus cukup banyak loh.

    ReplyDelete
  25. My late Papa used rotten words through out his life but he was a very kind hearted man just his bad mouth only. So did I follow him like the old adage like father like son? Nope he was my real guru to teach me not to utter a single word and he acted as a reminder for me.

    ReplyDelete
  26. Wah banglo style factory dey! water and mud . . . water is stand for money and cash, mud is stand for gold . . . if u pijak on shit maybe will get True Gold hahaha.

    ReplyDelete
  27. you sell those like hot cakes, all belong to your tyrant boss ke?

    or you got commission? hope you also huat la ok? hehe

    ReplyDelete
  28. fuiyoh you don't look like banana wei, you look more like smart chinese business man to me . . . those with crazy and authentic idea haha

    ReplyDelete
  29. Wah... no wonder you can afford a trip around the world. wah...

    ReplyDelete
  30. Expletives during meetings? Gets things done faster right? Haha. Those factories look more like residences!

    ReplyDelete
  31. U dun hv Phua Choo Kang's shoes meh?

    U hv any haunted property to intro ar? Usually they r cheaper right?

    ReplyDelete
  32. Wah.... U huat la...like that!

    ReplyDelete
  33. LOL @ the Tyrant boss... better call him Nemesis haha that is much worst..

    ReplyDelete
  34. wow that's really muddy indeed...yes, you should require them to buy you a new shoes

    ReplyDelete
  35. your tyrant boss reminds me of the "Horrible Bosses" movie...
    that's a funny one

    ReplyDelete
  36. you got a very interesting job huh

    ReplyDelete
  37. anyway, I'm sure all the hard work will pay off very soon...
    have a great day twilight

    ReplyDelete
  38. Just being a little *part* kapoh here how big is the land area of your boutique factories and suitable for what kind of industries?

    ReplyDelete
  39. I love rain! And definitely nice to sleep during the rain!

    ReplyDelete
  40. Wah! So vulgar one your boss? I guess you must be really entertained during the meetings!

    ReplyDelete
  41. OMG! Receiving calls at 7am? I sure hate being in your footsteps! Haha!!

    ReplyDelete
  42. You mean your boss never give you free shoes or boots? haha!! You must demand for one new pair every 3 months lah haha!!

    ReplyDelete
  43. big boss sedang huar ar? too busy until no update :P

    ReplyDelete
  44. Ya... there is such a thing as a boutique factory. A boutique I know. Boutique hotel oso I know. Now got boutique factory. Interesting...

    So nice design for a factory summore

    ReplyDelete
  45. SO ahrdworking. Receive calls even as early as 7am! o.O

    ReplyDelete